Široce otevřené oči a nastražené uši HR konzultantů

Dovolal jsem se do auta – ach jo, to zase bude kvalita spojení… výpadky a akustika jako v umyvadle. HandsFree není vždy výhra a přepnutí na Loudspeaker telefonu v rušném provozu už vůbec ne. V dnešní době, která klade obrovské nároky na mobilitu a dynamiku, si ale člověk nevybere.
 
Mluvím s uchazečem, řešíme jeho kompetence, praxi a zkušenosti a protože je to rozhovor příjemný, uvolněný a hlavně do celého auta, nelze neslyšet, že uchazeč v autě není sám a některé odborné věci řeší s někým dalším. Tak jsem se osmělil a zeptal se i na to, co dělá kolega a jestli náhodou také nehledá zaměstnání. Odpověď zní: „náhodou ano.“ Řešíme spolu pozici z oblasti IT konzultací a tak se ptám, co kolega dělá, jestli náhodou není třeba programátor, kterého hledám také. Odpověď zní stejně: „náhodou ano.“ A už jsem místo jednoho pohovoru dělal pohovory dva a do hodiny měl o další životopis v databázi navíc.
 
A tak se „neuvěřitelné stalo opět skutkem“ (díky pane Hrabale) a já vzal na milost HandsFree i přepínání na hlasitý reproduktor a i to volání do umyvadla – teda pardon, do automobilu. Tyhle moderní „vychytávky“ totiž především rozšiřují možnosti a příležitosti a je pouze na nás, jak je využijeme. 

Boris Rafailov

Naši klienti